maandag 26 mei 2014

Koffer gepakt

Mijn koffer staat klaar bij de voordeur. Over een half uurtje word ik opgehaald door het minibusje voor de airport transfer. Ik ben een paar dagen op pad naar mijn collegae in het Noorden.
Koffers pakken, ik heb er een hekel aan. Ik sta voor de kast en denk na wat ik mee zal nemen en altijd is het meer dan ik eigenlijk wil.
Als het voor vakantie is lijkt het een eitje. Iets vergeten is niet erg, tijd genoeg om elders wat te kopen en wat maakt het uit wat je aan hebt als je vrij bent en je niks van iets hoeft aan te trekken.

Nu is het anders, kleding die fatsoenlijk is, met de juiste schoenen erbij en nog een blouse extra voor als er koffie overheen gaat.....zowel daar als hier is het warm, dus nog wat extra's voor de frisheid. Mappen met papieren, de laptop en de telefoon die het overal doet, zelfs in het vliegtuig waar ik van wifi kan genieten bij de vliegmaatschappij waar ik mee reis.

En woensdagavond ben ik alweer terug en kan de volgende dag gewoon naar het werk want aan vrij op Hemelvaart doet men hier helaas niet......

Het weekend was warm en gezellig, op vrijdag genoten van één van onze lievelingsterrassen en van buiten zitten tot we naar binnen wilden. Op zaterdag een uitnodiging van vrienden op hun prachtige balkon met uitzicht op waar wij wonen. Heerlijke verrassing van verse kroepoek, gadogado en saté met natuurlijk heerlijke wijn erbij en zelfs de waterpijp voor later op de avond.
Een primeur voor mij.

FD zijn klaar voor de zomer, de lijfarts is weer bij ons thuis geweest voor de vaccinaties, voor het jaarlijkse onderzoek en voor een nieuwe tablet die 3 maanden bescherming biedt tegen teken en vlooien. Handiger dan de druppeltjes in de nek en hopelijk een betere werking.

Een prettige week gewenst.


Foto: Terrace feeling

3 opmerkingen:

  1. Het klinkt stads en dat is het dan ook, stads. Opgehaald worden met een minibus om naar het vliegveld gebracht te worden. Kom daar maar eens om in een dorp als het onze. Kan wel hoor, maar zowel tijdsduur als kosten liggen iets hoger. En als ik je kofferverhaal lees mag je blij zijn dat het maar voor een paar dagen is, anders zal toch de hutkoffer weer van stal gehaald moeten worden.

    Die waterpijp. Ik zie alleen een foto en lees geen verhaal. De foto intrigeert mij of sterker nog, wekt mijn nieuwsgierigheid op.

    Vanavond ben je alweer thuis. Ik hoop dat het een leuke en vruchtbare reis was.

    Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is alweer voorbij, je stadstrip naar K! Zal wellicht vermoeiend zijn maar toch zeker de moeite waard. Het is prettig, leuk en vaak verhelderend face to face met je collega zaken te bespreken. Jammer voor jullie dat er vandaag weer gewerkt moet worden.. Wij gaan zo meteen naar A&G en zullen uiteraard een bezoek aan de beeldentuin brengen. Maar troost jullie: ik moet vrijdag, zaterdag én zondag werken..
    Mip, zo'n waterpijp is héérlijk, vooral met appelsmaak. Maar moeilijk hoor, je moet behoorlijk wat zuigkracht hebben!
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen