zaterdag 12 oktober 2013

Spannende post

Inmiddels hoog en breed terug op het platteland vierden we gisteren alweer een hondenverjaardag.
Daksi, leeftijd onbekend, maar gisteren precies 4 jaar bij ons. In zijn 2e leven is hij nu dus 4 en in zijn eerste? Geen idee, de dierenarts kon het toentertijd niet schatten, een heel slecht gebitje, maar duidelijk een slecht verleden, dus de marge van schatten was breed.
Ons maakt het niet uit, als Daksi 's morgens, nu dus ook, bij mij op schoot ligt bij de laptop, of 's avonds bij de tv in de luie stoel is hij rustig en zou hij zo 10 of ouder kunnen zijn.
In de tuin of in het park met de tennisbal is het een onvermoeibare pup!

Er kwam uiteraard weer post. Eerst een kaart van tante I. Er stond op dat Daksi de brievenbus goed in de gaten moest houden. Daarna een lieve kaart van oma met de allerbeste wensen van een berenfamilie die net aan tafel gaat.
En daarna kwam er een pakje. Een klein pakje dat net in de brievenbus paste.

Ik vraag mij weleens af wat onze postás over ons denkt. Hij kent onze namen dus ik schat in dat hij snapt dat al die andere post voor onze hondjes is....
Ik denk dat hij erom glimlacht, dat hij toegeeflijk knikt en voor de zoveelste keer ziet dat wij een beetje anders zijn, anders met hondjes dan....de hondjes die net zo goed blaffend naar het hek rennen als hij komt, maar met vies weer en in strenge kou verstek laten gaan omdat ze lekker binnen bij de kachel liggen.

Het pakje voor Daksi kwam mee naar binnen en onder grote belangstelling van CFD ging het open. Een prachtig lederen hondentuigje, aan alle kanten verstelbaar en met soepele binnenkant. Voor alle wandelingen met Daksi buiten de hekken van zijn eigen landgoedje.

En omdat het weekend is, vieren we vandaag en morgen gewoon nog even verder!

Wat een chique tuigje!

Mooi ben ik!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten