vrijdag 14 juni 2013

Technisch of slim?

Zoals bij zo velen zijn er in de loop van de tijd ook bij ons mannen- en vrouwendingen ontstaan.
Ook bij ons, zelfs bij ons zou ik willen zeggen, want gelukkig is P geen standaard man en ben ik geen standaard vrouw, we mixen meestal alles gezellig door elkaar.
P doet bijvoorbeeld de spinnen en de muizen en natuurlijk de container, maar de stofzuigerij, alles met de laptop, behalve belastingformulieren, en de gewone boodschappen zijn meestal voor mij.

Nu tijdelijk alles voor mij is merk je pas hoe automatisch die rare rollen er in sluipen. Wel goed dat het nu even anders moet.
Gisteravond laat stopte de lamp in de badkamer er mee. Dat gebeurt natuurlijk altijd bij het laatste tandenpoetsen van de dag.....boven de spiegel is er nog een lamp dus alles kon doorgaan.
Niet uitstellen tot morgen wat je vandaag.....enzovoort enzovoort en blijmoedig liep ik naar de spajz waar een doos met lampen ligt. Ik pakte een losse en één nog in de verpakking. Beide van die vreselijk lelijke zuinigheidsmonsters, maar ja, de gloeiers zijn uit en aan de LEDS zijn we nog niet  toe.
Omdat alles hier zo hoog is stond ik te stuntelen maar kreeg uitgestrekt de losse lamp er net in, hij deed het. Eventjes dan want na 10 seconden was het weer voorbij.
Lamp er weer uit en ik bekeek hem eens goed, dat rode oog aan de zijkant, dat zou weleens een licht/donker oog kunnen zijn en aangezien de lamp boven de spiegel brandde.....logisch, de foute lamp.
De verpakking open en de nieuwe lamp er in, 1 seconde licht en toen weer op zwart. En toen was mijn technisch inzicht even op en dacht ik aan bedrading, losse contactjes, draadbreuken maar besloot dat dit wel tot morgen kon wachten.
Vanmorgen de nieuwe ronde. Eerst maar een stoel gepakt zodat ik er bij kon, overal gekeken en gevoeld, nog een keer de lamp er in en niks. Ik liep naar de spajz en haalde uit de voorraad nog een nieuwe lamp want wie zegt dat alles wat je koopt meteen goed is. Ik draaide en er was licht en ik zag dat het goed was.
De kapotte nieuwe lamp heb ik wel bewaard want teruggaan met waren om je geld retour te krijgen behoort hier meestal tot de mannendingen....

Ik ging stofzuigen en zoog gewoon de spinnen op, niet lief en misschien niet vrouwelijk maar wel afdoende. Ik heb geen enkel bewijs gezien voor aanwezigheid van muizen, maar ook dat zou ik wel kunnen oplossen, weliswaar met een brok in mijn keel.

Daarna was het gras aan de beurt. In tegenstelling tot de afgelopen weken kreeg ik het ding niet aan de praat. Benzine leiding open, gashendel naar boven, dan een beetje pielen aan een palletje, dat typisch is voor onze motormaaier, en dan kan hij worden aangetrokken.
Ik trok en ik trok. Ik ben best sterk en ik trok hard.
Na een stuk of 8 x liep ik naar binnen, woorden van 3 en 5 letters roepend, hardop deze keer. Na een half uur, herhaling, weer 8x harde rukken maar alleen een suffe ronk die weer stopte. Weer naar binnen, glas water, woorden die niet horen in een pastorie met knuffelen van CFD erbij omdat zij niet moeten denken dat ik boos ben op hen!

Misschien ben ik niet super technisch maar ik houd niet van opgeven en dat gras groeit er niet minder om dus ik besloot voor een derde keer.
En warempel het ding sprong aan en ik kon de rondes gaan lopen.
En nu is bijna alles kort, bijna alles, want bij de zij tuin begon het haperen, het stotteren en kapte het apparaat er weer mee. Alsof ik nooit anders doe draaide ik de dop van de tank open en zag een bodem.

Er staan meerdere tankjes in onze schuren, voor de motorzaag, de bosmaaier en voor deze grasmaaier en elk tankje bevat een ander mengseltje. Voordat ik nou het verkeerde tankje pak, eerst maar even ruggespraak via de mail en dan morgen weer verder.
Nu nog even genieten van het madeliefjesvloerkleed. En van de meggyes, de zure kersen onderweg!

Ja, die doet het weer....niks echts stuk

Gelukkig, de vrouw is niet meer boos, maar wij zijn van het gras gevlucht.

Madeliefjestapijt

De beloning, zurig en sappig en lekker.


2 opmerkingen:

  1. ideaal, email om even kort te sluiten hoe of wat, wij doen het precies zo.
    en inderdaad, je staat van jezelf te kijken wat je toch best allemaal kan als zo'n mannenmens niet in de buurt is. vaak is het ook gemakzucht of gewoon een eerlijke verdeling van de taken.wij staan heus ons mannetje wel he? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Onze mannen zijn langer en daarom is het al makkelijker om een lampje te vervangen. Wij moeten eerst zeulen met stoelen of trapjes en zo kom je erachter wat eigenlijk de reden is waarom juist mannen lampjes vervangen. Ze zijn niet handiger maar langer en daardoor lijken ze echt handiger. Ik geef toe van motoren hebben ze vaak meer verstand en van benzine tanken trouwens ook. Maar ja, wat wil je als je al je eigen taken ook nog moet bijhouden. Dan denk je echt niet aan een lege bezinetank. Trouwens grasmaaien doen ze ook sneller, maar dat heeft ook weer met hun lengte te maken. Lange halen, snel thuis. Ik hoop trouwens wel dat P wat rap is met het toetsenbord om jou zo snel mogelijk het juiste mengsel te laten kiezen. Ik hoop ook dat CFD over de godslastering heen zijn gekomen. Hartgrondig vloeken helpt soms best wel als het allemaal niet zo lukt.

    Mip

    BeantwoordenVerwijderen