zondag 13 januari 2013

Uitverkoop

Het is uitverkoop. De etalages hangen vol met posters met procenten. Procenten korting en het is uitnodigend.
Ik had niks nodig en dus keek ik niet....maar een poster met 50%....die wekt toch wel belangstelling. Het was een schoenenwinkel en daar zijn er veel van, ook hier. De schoenen hier zijn beter dan in de meeste winkels of markten op het platteland en wij hebben ons beide voorgenomen om nooit meer de goedkope schoenenrotzooi te kopen. Met schoenen moet je niet rommelen, of je koopt goede of je koopt niet.

Dat leerde ik al van mijn moeder. Op een paar dingen mag je nooit bezuinigen.....op het onderhoud van je fiets, op je tanden en op je schoenen!

Die poster van 50% lokte mij binnen. Ik checkte even of het echt betekende dat er voor de helft werd verkocht en dat was zo. Het is crisis maar op de één of andere manier merk je dat hier minder. Het is druk, er wordt verkocht en na de koop wordt er gegeten en gedronken in één van de gezellige tentjes.
Ik zag laarzen, prachtige laarzen. Ook met een 50% sticker. Ik rook eens aan ze, streek met mijn vingers over het leer, schatte met mijn ogen in hoe ze zouden staan. Al bijna trok ik mijn eigen laarzen uit, maar keek even voor de zekerheid op de sticker op de zool.
Omgerekend 320 Euro.
De forinten hebben geen geheimen meer voor me, mar toch keek ik nog eens goed of ik het wel had begrepen en helaas was dat zo, van 640 euro voor 320 euro.
Spijtig zette ik de laars terug. Je moet nooit bezuinigen op schoeisel....maar je moet het ook niet overdrijven.

Inmiddels heb ik mijn slag toch wel geslagen, niet met laarzen overigens, maar de stickers hebben hun doel niet gemist.

Donderdag hebben wij heerlijk Belgisch gegeten met vrienden N&D. Dit etentje stond al lang gepland en nu kwam het er eindelijk van. Uiteraard ging ik voor de mosselen, de traditionele Brusselse en er was bier, heel veel soorten bier.
Ik ben niet zo van het bier, maar hier stond Corsendonk op de kaart en dat was wel speciaal voor mij. Ik heb ooit een week in de abdij Corsendonk gezeten voor een cursus van mijn werk en daar heb ik natuurlijk dit biertje gedronken.
Een leuke en gezellige avond in ons "buurland".
De avond erop zaten we alweer in Cuba, de borrel van de NL Club vindt plaats in een vrij nieuwe Cubaanse Club. Sfeervol, swingend en kleurrijk in alle opzichten!

En nu kijken we uit op langzaam vallende vlokjes, zo klein dat de wind ze meevoert, maar niet zo klein dat ze niet blijven liggen. Het belooft weer een mooie zondag te worden.

 
 

2 opmerkingen:

  1. Lekker mosselen! De biertjes zien er mooi uit maar eigenlijk vind ik dat wel van elk Belgisch bier. Ze hebben gewoon meer gevoel voor schoonheid (vind ik).

    Ik zie je al staan met een verlekkerde blik naar die laarzen. Wegdromen hoe je ermee door de stad zou wandelen op zoek naar steeds weer nieuwe uitdagingen. Ik kan me zo voorstellen dat het voor die prijs best mooie laarzen zijn. Kom op, gewoon kopen! Je zult er nog jaren mee doen.

    Mip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Op je fiets, tanden, schoenen én... ondergoed!!!
    Mijn moeder had de obsessie: stel je krijgt een ongeluk of zo; dan moet je in ieder geval schoon ondergoed aan als je in het ziekenhuis terecht komt!
    Jos en Simone hebben met ons gewandeld over de steeds mooier wordende boulevard en vervolgens genoten wij ook van een Belgisch biertje: een Winter Brigand: heerlijk! De foto's volgen zometeen, ook voor Mip.
    Barbara

    BeantwoordenVerwijderen