zondag 6 januari 2013

Verandering

In tegenstelling tot veel anderen houd ik wel van verandering. Misschien dat onze move naar H daar al iets van laat zien, maar sowieso, als er al een tijdje niks is veranderd, en er is ook geen uitzicht op iets, dan word ik onrustig.
Ik hoef niets rigoreuzigs, maar niets veranderen vind ik saai en dingen doen op ruggenmerg is best gemakkelijk maar ook vervelend op den duur.

Soms lijken veranderingen alleen negatief maar ik probeer er vooral nieuwe kansen in te zien en dan blijken het vaak ook nieuwe kansen te worden.
Mijn werk assignment was eindig, dat wist ik maar toch hoopte ik op nóg een verlenging. Die verlenging kwam er niet en zo ben ik dus nu sinds 6 dagen officieel weer zonder betaald werk.

Ik zit niet bij de pakken neer, want dit feit alleen al was voor vrienden hier in de stad weer voldoende om mij suggesties aan de hand te doen. Nieuwe contacten opgedaan met wellicht nieuwe mogelijkheden? Nu nog niets concreets maar voorlopig zie ik meer kansen dan problemen.

En wat is er nou mooier om hier in de stad dichtbij de kansen te kunnen zitten en tegelijkertijd te genieten van alles dat er wordt geboden om mij heen en in contact te zijn met leuke mensen?
Komt tijd komt raad!

Gelukkig verandert niet alles (tegelijk) en de Thai is gelukkig nog steeds de Thai en nog steeds zo lekker als altijd, ook in 2013, dat hebben we meteen op de eerste dag van het nieuwe jaar uitgeprobeerd.
Het gerecht van P, noodles met kip en groenten
Wat ben ik toch knap....
>

Flicka heeft een nieuw riempje, of zelfs een tuigje, mooi staat het en we vinden het wat veiliger voor in de stad als ze haar kop niet zomaar uit haar halsbandje kan trekken om de trambaan over te rennen. De stad is mooi maar overal loeren gevaren voor honden die niet goed uitkijken omdat ze alleen overstekende reeën kennen. In het park wordt ze bewonderd door de andere baasjes want de meeste gesprekken gaan natuurlijk over onze en hun honden, nieuwe ruha(kleren), daar gaat het over, van tuigjes tot truien, regenjasjes of warme dekjes.
Op de 31e 's avonds was er zelfs een honden/bazen bijeenkomst in het park, om 7 uur, ruim voor het vuurwerk natuurlijk. We waren er niet bij omdat we een andere leuke afspraak hadden, maar het idee was natuurlijk al geweldig.


Het kerstreces is bijna voorbij, vandaag zullen alle Budapesters die elders hebben gevierd weer terugkeren op honk. De lege parkeerplekken zullen snel gevuld zijn, de rijen auto's voor de stoplichten langer en de trams voller.

Het jaar 2013 is begonnen!

4 opmerkingen:

  1. Ja! Er hangt bij onze zoon een spreuk(je) in het toilet (of all places) : Wie altijd met beide benen op de grond blijft, komt nooit vooruit....

    Dus lekker blijven bewegen, dan komt alles goed!
    Succes in je zoektocht!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ben het helemaal met je eens, wij zijn altijd veel uitdagingen aangegaan,alleen denk ik nu voor het eerst dat onze laatste uitdaging(wonen in hongarije) wel een blijvertje is.En dat is goed, dat voelt goed.

    Grappig dat je vertelt dat er in B zoveel meer gedaan wordt met honden,wat een wereld van verschil met de stad dan of hier op het dorp,waar je je afvraagt of mensen wel iets om honden geve, hoewel er best een stel zijn die op hun manier toch wel verknocht zijn aan hun viervoeter. Maar dan op een andere manier.

    Ik denk dat ik voor Buck maar een jasje moet gaan breien, die heeft het snel koud en nu hij wat ouder wordt lijkt het erger te worden.....want in Budapest zal ik voorlopig wel niet komen,hoewel het wel op mijn lijstje staat.

    Succes met het ontwikkelen van je kansen,gaat vast lukken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had voor de verandering even een andere bril: verleden week had ik ineens twee helften in mijn handen!!
    Gelukkig had de opticien mijn montuur nog maar dan in een andere kleur, dus gauw mijn glazen erin gezet en vervolgens wachten op de oude vertrouwde maar dan nieuw (repareren was geen optie). Ik voelde me net een lapjeskat maar veel mensen in mijn omgeving viel het niet eens op en anderen vonden deze ook wel leuk.
    Vandaag (jaja, zondag in deze Grote Stad zijn veel winkels open) mijn bril weer in de oude vertrouwde kleur en wat wordt het gewaardeerd! Vaak (natuurlijk niet altijd) mis je pas iets als je het even niet meer hebt.
    Jij mist (hopelijk ook even) het werk maar het gemis wordt bijzonder goed opgevangen: complimenten en geniet ervan. Wij genieten ondertussen van een stralend mooie dag en missen de grauwe massa, die voorspeld was, helemáál niet! Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De prikkels van de stad, ze staan je goed en daarom begrijp ik ook dat je er nog wel even wil blijven. Ik hoop dat de vriendinnen en vrienden nog een mooie baan voor je weten, want zoveel talent kan natuurlijk niet zomaar verloren gaan. Zeker niet aan Hongarije. En die Thai, daar moeten we dan nog maar een keer voor terugkomen. Zeker nu jullie er nog blijven.

      Wens jullie het allermooiste toe en daarmee natuurlijk ook een (goed)betaalde baan.

      Mip

      Verwijderen