vrijdag 2 maart 2012

Pluim op de hoed

Gisteren was het complimenten dag. Ik wist het niet, ik wist niet eens dat het bestond, maar zag het gisteren op het journaal. Nederlanders zijn niet zo goed in complimenten. Niet in het geven, maar al helemaal niet in het ontvangen. Opmerkingen over mooi haar of ogen worden verlegen weggewuifd en complimenten over een mooi kledingstuk worden afgedaan met dooddoeners als, "ach, dat heb ik in de uitverkoop gekocht", of  "Oh dat heb ik al jáááren".

Misschien ben ik soms minder Nederlands dan zou moeten of kunnen. Ik vind pluimen geven leuk om te doen, kost me geen moeite en om ze te ontvangen....wel iets lastiger, maar in ieder geval leuk en ik neem ze met plezier in ontvangst.

Vanmorgen werd ik verrast met zo'n pluim. Binnen de weblog wereld worden er pluimen uitgedeeld aan blogs die men graag leest en vanmorgen kreeg ik hem binnen!

Het is fijn om lezers te hebben, dat op de eerste plaats, maar als lezers de teksten dan ook nog waarderen, nou dan heb je in ieder geval het idee dat je het behalve voor jezelf, ook nog voor anderen doet.
En gelukkig, degene van wie ik hem kreeg is ook nog eens een blogschrijfster die ik heel graag lees. Haar link staat al rechts op mijn blog, maar met veel plezier noem ik haar hier nog eens.
Het boerinnetje schrijft over huis, tuin en dierenparadijs in Hongarije en op een manier die uitnodigt tot verder lezen. Kijk zelf maar eens, als je dat al niet deed natuurlijk.


Het mooie van deze pluim is dat je hem krijgt, maar ook nog eens dat je hem zelf weer verder mag geven. Nou, dat was niet zo heel moeilijk. Ik lees meerdere blogs met veel plezier, maar deze is al het langst in mijn "mind". Sinds 2008 lees ik met belangstelling, plezier, medeleven, leergierigheid etc. En ook deze blog heeft geleid tot een mooie vriendschap die het lezen van een blog natuurlijk nog overstijgt.
Ga kijken en geniet mee.


Als je begint in een nieuw land, heb je nog weinig  weet van dit soort initiatieven en al helemaal niet waartoe ze kunnen leiden. Voor landverhuizers zijn ze cruciaal om in contact te blijven en om nieuwe contacten te maken.
Dank aan alle lezers en ik zal blijven schrijven want dan blijf ik namelijk ook!

2 opmerkingen:

  1. Nou,graag gedaan en dat we nog lang mogen bloggen in het mooie hongaarse land ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou deze aanvaard ik zonder verlegenheid. Verlegen ben ik al te lang geweest in mijn leven. Bescheidenheid past wel weer bij mij, maar niet altijd. Maar wat ik eigenlijk nog leuker vind is dat ik er ook nog nooit van had gehoord! Complimentendag. Wie het heeft verzonnen is leuk, want complimenten zijn fijn om te krijgen maar om te geven vind ik het nog fijner. En daarom eerst maar een compliment aan u, mevrouw. Ik vind je blogs leuk en regelmatig hartverwarmend. Maar uw Budapest lezingen zijn juweeltjes!

      Wat ook leuk is dat onze vriendschap begon op vrouwendag 8 maart 2008. Eerste ontmoeting die ik gelijk waardevol vond. Eerst op straat en later met P in de ijssalon. Het was een "klik" die achteraf een mooie toekomst had. Vriendschap. Ja, ik hou van echte vriendschap. En bij deze een compliment voor onze vriendschap. En waarom zo'n lang verhaal? Omdat ik al twee blogs niet heb gereageerd. Maar dat had eerst te maken met griep en daarna met lente. En ik vind eigenlijk dat meer mensen eens een compliment moeten achter laten. Gewoon om te laten weten dat Katinka mooie verhalen schrijft. Doen hoor lieve bloglezers! Want complimentendag kan het elke dag zijn.

      Mip

      Verwijderen